Lägenhetsbyte

Hej, jag har bott hos er i lite mer än 1 år. Känner att det är dags att söka större lägenhet hos er. Har hört/läst lite olika kring det allt mellan att jag ska ha bott hos er från 1 år samt 2 år så undrar vilka regler som finns kring detta.
Madeléne

Kommentarer

  • Hej!
    På denna länk hittar du det du behöver veta om direktbyte av lägenhet.
    Byta lägenhet | Kumla Bostäder (kumlabostader.se)

    Mvh
    Moa
    Moa Hansson
  • Gäller det även om man vill söka en av de lägenheter som ligger ute på eran hemsida?  Är nämligen inte intresserad av direktbyte mellan mig och annan hyresgäst.
    Madeléne
  • Hej!
    Då förstår jag. Nej vill man söka de lediga lägenheterna vi har som ligger på hemsidan behöver man endast stå i vår bostadskö. När man hittar en lägenhet man känner passar bra lägger man då en intresseanmälan och det spelar ingen roll hur länge man stått i kön.
    Moa Hansson