Kort tid mellan intresseanmälan och inflytt

Hej, det är väldigt kort tid mellan sista dag för intresseanmälan och inflytt på många objekt (1 feb, resp 1 april). Tänkte på att många har tre månaders uppsägningstid, och blir man tilldelad en lgh, då blir det två dubbelhyror. Det handlar om mycket pengar, i mitt fall t ex, blir det ca 27 000 kr totalt. Det går ju inte. En dubbelhyra funkar för mig.
Måste man flytta in 1 april? Det är väldigt tråkigt om man missar en lgh på grund av dessa datum. Säger jag upp min lgh 31 jan, då går det bra, men nu är ju sista anmälningsdag 1 feb på många lgh. Kan inte tänka mig att det bara blir krångligt för mig.
Annars är det bara att vänta på ett annat objekt. Tyvärr.

Kommentarer

  • Hej!

    Vi publicerar lägenheter så snart möjlighet finns. Datum och anmälningsdatum står fast. Lägenheter till nästa etapp publiceras mot slutet av detta året. Hoppas det dyker upp ett objekt som passar dig!

    Ha en bra dag!
    Jaana Ekeblom Ombyggnadssamordnare