Kan man öppna porten via mobiltelefonen?

Hej, vi har porttelefon på Kvarngatan 26A. Undrar om det är möjligt att låsa upp portdörren åt besökare utan att behöva fysiskt gå ner till porten för att släppa in folk, t.ex. genom att trycka på någon knapp på mobilen under det aktuella samtalet från porttelefonen?
Tack på förhand för svaret!

Kommentarer

  • Hej Erika!

    Besökare ringer till dig från porttelefonen vid entrén.
    Du öppnar då porten med #-knappen på din mobil.
    Återkom med det telefonnummer du vill öppna med, så lägger vi in det i systemet. Maila till  info@kumlabostader.se

    Helena Lundgren Kundtjänst/reception
  • Funkar detta även på porttelefonen på tex Marielundsgatan?
  • Hej!

    Nej, i fastigheten på Marielundsgatan är det en annan lösning. Där finns det porttelefon installerade i varje lägenhet.

    Helena Lundgren Kundtjänst/reception
  • Hejsan. Jag bor på skolvägen 5 och porttelefonen verkar inte funka för mitt nummer. Besökare får bara upptaget ton. Jag har tidigare framfört detta och problemet skulle tydligen vara löst men besökare får fortfarande bara upptaget ton när dom söker mig vid porten.
  • Hej!

    Vi skickar detta vidare till fastighetsskötarna.

    Med vänlig hälsning
    Helena Lundgren Kundtjänst/reception