Intyg för förtur?

Hej!

Behövs det ett läkare intyg för ansökan om förtur hos er?

Mvh
Jasmin
(Uppdaterad )

Kommentarer

  • Hej Jasmin,

    Man behöver vara hyresgäst hos oss idag för att kunna använda sig av förtur, är man det så kan ett läkare intyg styrka dina möjligheter till en bostad.

    Se gärna vår uthyrningspolicy som du hittar Här .

    Mvh
    Jessica
    Jessica Frisk Kundtjänst/trygghetsvärd
    (Uppdaterad )
  • Hej. Har en fråga för min dotters räkning. Hon avslutar i juni sin utbildning till veterinärsjuksköterska har redan skrivit på anställningsavtal med Anicura i Kumla. Det råder stor brist på denna yrkeskategori i hela Sverige. På ”min tid” fanns det möjlighet till förtur för bostad om man tillhörde ett bristyrke genom intyg från arbetsgivaren. Finns sådan möjlighet kvar nu för tiden?
  • Hej Jan!

    Tack för din fråga, Idag finns inte den möjligheten på samma sätt det du tänker på är näringslivsförtur och gäller endast om man är VD eller hög tjänsteman idag. Du kan läsa mer om vår uthyrnings policy här:
    policy-for-uthyrning-2020.pdf (kumlabostader.se)
    /Jessica
    Jessica Frisk Kundtjänst/trygghetsvärd