Hyra med betalningsanmärkning

Hej!
Jag har en udda fråga. Jag håller på att söka jobb i Kumla/Örebro men bor i nuläget i Halmstad med min sambo men av privata skäl kommer vi flytta isär. Jag bodde tidigare i Kumla och har min familj där men nu till min fråga. Jag har en betalningsanmärkning vilket försvårar saker men kan man ändå hyra lägenhet oss er trots det? Med vänlig hälsning

Kommentarer

  • Hej Sara!

    Visst kan man det, man kan ha någon som går i borgen åt en sen beror det på om skulden är till oss sen tidigare då behöver den vara reglerad innan man har möjlighet att få hyra igen. Vid ett sådan läge så måste den som är borgensman kunna klara av både sin och din hyra om den skulle utebli.

    Kontakta oss gärna på 019-58 88 00 för mer information när du söker lägenhet så berättar vi mer om vilka möjligheter som finns.
    /Jessica

    Jessica Frisk Kundtjänst/trygghetsvärd