Hur gör jag om jag vill byta min lägenhet mot en mindre?

Hej!
Jag vill byta min lägenhet mot en mindre. Den jag har idag är alldeles för stor och dyr i hyra. Har ni någon speciell kö för det? Bor i Kvarnparken.
Med Vänlig Hälsning Bosse
(Uppdaterad )

Kommentarer

  • Hej Bosse!

    Vi har ingen egen kö för byte utan det är dina samlade kö poäng som gäller även för byte.
    Alla våra lediga lägenheter läggs ut på vår hemsida www.kumlabostader.se under lediga objekt som du har möjlighet att söka.

    Du är välkommen att kontakta oss på telefontiden och boka en tid så kan vi titta närmare på dina önskemål/behov.
    Jessica Frisk Kundtjänst/trygghetsvärd
    (Uppdaterad )
  • om jag vill byta från en mindre till större har jag fortfarande 3 månader då även om jag byter inom er
    sandra johansson
  • Hej Sandra!

    Tack för din fråga! byter man inom vårat fastighetsbestånd har man endast 2 uppsägningsmånader.
    Jessica Frisk Kundtjänst/trygghetsvärd
  • hej igen
    Jag undrar om de går att slippa dubbel hyra eller kan man flytta in i den andra efter mina två månader
    sandra johansson
  • Hej.
    Om du bor hos oss idag och ska flytta inom beståndet, är det 2 månaders uppsägningstid. Denna regel gäller hela tiden med undantag från Kyrkogatan 11-15 och Götgatan 19-26.

    Med vänlig hälsning, Kumla Bostäder.
    Simon Svedling
  • okej så då kommer jag få betala två hyror så man kan inte vänta att den får stå tom tills jag har flyttat ut? eller går det att nå annan flyttar in nån här tidigare så man slipper två hyror?
    sandra johansson
  • Hej.
    Vilken lägenhet gäller det?
    Din lägenhet kommer att publiceras med 2 månaders uppsägningstid. Är det så att någon annan kan ta den tidigare så är det helt ok för oss. Men kösystemet går alltid i första hand, så det är inget du kan räkna med.

    Med vänlig hälsning, Kumla bostäder

    Simon Svedling
  • Jag väntar på svar om jag får en 4 på willéngatan som ja tackat ja till ja bor där nu men i en 3
    sandra johansson
  • Hej.
    Den lägenheten har svarstiden inte gått ut på än. Jag föreslår att vi avvaktar till efter den 6/4 och ser om du hamnar på första plats.

    Med vänlig hälsning, Kumla bostäder.

    Simon Svedling
  • Okej för annars står ja oxå på den andra fyran willéngatan 12
    sandra johansson
  • Hej Sandra!

    Nu hoppar jag in och svar dig eftersom Simon inte jobbar idag. Om det är Willéngatan 12C du efterfrågar så kommer jag att skicka ut erbjudande imorgon på den. Du har köplats 5 på den.

    Med vänlig hälsning
    Birgitta Johansson Ellbén
  • okej om vi leker med tanken att ja får den lägenheten hinner jag säga upp min lägenhet så jag inte får dubbel hyror
    sandra johansson
  • Hej!

    Willéngatan 12C är ledig från 1 juni 2021 och du har två uppsägningsmånader och det innebär en dubbelhyra för juni i så fall.

    Med vänlig hälsning
    Birgitta Johansson Ellbén