Fiberkabel

Har flyttat till Götgatan 21. Vi har på förra adressen sett på TV via ComHem och tänker fortsätta med det. Vi har inte haft fiber förut och undrar om en sådan kabel ska finnas i lägenheten eller måste msn skaffa den själv.

Yvonne Karlsson

Kommentarer

  • Hej,

    För att fortsätta se på TV i Kumla Bostäders fastigheter är det kumlastadsnät som är leverantör för fiber till huset. Ta kontakt med Comhem och berätta vilken adress som du flyttar till så hjälper de dig med abonnemang/utrustning och förslag på tv/bredbands lösning åt dig/er om ni vill fortsätta med Comhem.

    Lycka till!
    Jessica Frisk Kundtjänst/trygghetsvärd
  • Tack för info. Har pratat med ComHem så det löser dig.
    Yvonne Karlsson
  • Finns gratisutbudet kvar på tv kanalerna. Alltså räcker drt med kontakten i väggen så finns basutbudet att tillgå gratis??
    Kristina Sjöberg
  • Hej Kristina!

    Du väljer själv vilken leverantör som du vill teckna abonnemang hos via fibern, det brukar finnas abonnemang för grundutbudet utan kostnad hos leverantörerna om du frågar och ifrån dem får du i så fall en tv box för att kunna se på tv.

    Så svar nej, det räcker inte med kontakten i väggen utan en box behövs beställa av dig som hyresgäst.
    Jessica Frisk Kundtjänst/trygghetsvärd