Byte av lägenhet

Om man blir erbjuden lägh. och det är omgående inflytt måste jag då betala dubbelhyra även fast jag redan bor hos er

Kommentarer

  • Hej.
    I vanliga fall så har man en uppsägningstid på 3 månader. Är du hyresgäst hos oss idag och vill flytta inom beståndet så är det istället 2 månaders uppsägningstid.

    Med vänlig hälsning, Kumla Bostäder.
  • Hej! Kan jag som bor i en Kumla bostäder  lägenhet byta med någon som bor i en öbo lägenhet? Varför har inte kumla bostäder direktbyte på er sida?
  • Hej.
    Om man har ett giltigt skäl till ett direktbyte så godkänner vi detta. Ni måste då hitta någon annan att byta med, och sedan skicka in blanketten om direktbyte.

    Blanketten hittar ni på vår hemsida.

    Med vänlig hälsning, Kumla Bostäder