Webbshop för bokgåvor

Har fått frågor från förskolorna. När kommer länken till webshopen?

Kommentarer

  • Hej Karin,

    Länken kommer mailas ut under mitten till slutet av februari månad från LäroMedia.
    Utbudet av böcker kan man se på http://www.laromedia.se/bokgavor/

    Vänliga Hälsningar
  • Hej! Kommer det att finnas information om varje bok i webbutiken?
    Vänliga hälsningar
  • Hej Gunilla.

    Det är LäroMedia som har webbbutiken.
    Dom kan svara på frågor om deras upplägg och hemsida här bokgavor@laromedia.se

    Vänligen
  • Hejsan.
    Vi är en förskola i Östersund som undrar hur många böcker man kan beställa gällande Läslyftet och gratis böckerna.
    Och hur snart kan vi beställa?
    MVH
    Yvonne
  • Hej Yvonne,
    Varje förskola får ett förbestämt belopp tilldelat, där man kan själv välja ut dom böcker man vill ha från webbsidan http://www.laromedia.se/bokgavor/, summan kommer att framgå när ni loggar in i webbshopen och kommer inte att gå att övertrasseras.
    LäroMedia kommer att skicka mail med inloggningsuppgifter till varje förskola, då kan ni logga in och börja beställa böckerna.

    Vänligen Melinda
    Alan
  • Hejsan!
    Jag är med i läsfrämjande projekt i Lidköpings kommun, där jag har boksamtal med alla kommunens blivande sexåringar. Vi kommer att dela ut en bok till varje förskola och undrar om det möjligen finns ett ex libris från Kulturrådet att klistra in i varje bok; då böckerna betalas med hjälp av er! Hoppas inte min fråga var för luddig!

    Tack på förhand!
    // Annakarin
  • Hej Annakarin!
    Vi har tyvärr inga klistermärke för Kulturrådet. Kulturrådet har för övrigt bestämt att det inte ska finnas någon logga på böckerna då är de utgivna av olika förlag.

    Vänliga hälsningar
    Alan
  • Inne i webbshoppen på läromedias hemsida står det i parantes exkl. moms. Vem får betala momsen på böckerna, är det vi förskolor eller är det kommunen?
  • Hej Cissi,
    Det är kommunen som betalar momsen.
    Vänliga hälsningar