Vilket stöd bör kulturskolor söka för samverkan mellan kommunerna?

Hej!
När det gäller stöd för Kulturskolor som vill samverka regionalt finns det vad jag förstår två stöd. Dels utvecklingsbidraget till kulturskolor och utvecklingsbidrag till regional kulturverksamhet. Vilket av dessa gäller när kulturskolorna i regionen vill samverka?

Kommentarer

  • Hej!

    Bidraget du ska söka är utvecklingsbidrag för kulturskolor. Läs informationen på bidragssidan. Tänk på att om du både ska söka för samverkan och kommunens egna satsningar, så ska du skickar in två ansökningsblanketter, en för varje ansökan.

    Med vänlig hälsning