Kapacitetsstärkande insatser i kulturskolan - Vilka insatser kan en kulturskola beviljas medel för?

Vilka typer av insatser kan en kulturskola beviljas medel för?
Seyde

Kommentarer

  • Beviljade medel kan användas för utgifter som ni bedömer ökar er kapacitet för att ta emot barn och unga, särskilt från socioekonomiskt utsatta hushåll och/eller barn och unga med funktionsnedsättning, inom de områden som finns beskrivna i bidragstexten och i formuläret. De områden det kan handla om är exempelvis inköp av instrument och annat material, vissa utbildningsinsatser för personal och för anpassning av lokaler. Enklast är att titta i exempelblanketten som finns publicerad på kulturradet.se för att se inom vilka områden som ni kan använda medlen.
    Seyde