Vilka bilagor måste jag bifoga när jag söker om krisstöd för inställda och uppskjutna evenemang?

Om sökt belopp uppgår till som mest 100 000 SEK ska följande bifogas:
  • senast fastställda årsredovisning eller årsbokslut
  • förteckning av firmatecknare

Om sökt belopp överstiger 100 000 SEK och uppgår till som mest 500 000 SEK ska följande bifogas:
  • senast fastställda årsredovisning eller årsbokslut
  •  likviditetsprognos
  • förteckning av firmatecknare

Om sökt belopp överstiger 500 000 SEK ska följande bifogas:
  • senast fastställda årsredovisning eller årsbokslut
  • likviditetsprognos.
  • förteckning av firmatecknare
  • förteckning samt budget/kalkyl för kulturevenemangen
Kulturrådet

Kommentarer

  • Förteckning samt budget/kalkyl för kulturevenemangen

    Budget/kalkyl är jag medveten om vad det är.
    Förteckning för kulturevenemanget? Vad är det ni eftersöker? Avtal/kontrakt etc?
    (Uppdaterad )
  • Hej,
    Det som menas är underlag som styrker att evenemanget var planerat och förberett att äga rum, exempelvis ett avtal och kontrakt. En mängd tydliga mejl kan givet situation och formulering vara ett alternativ.

    Så starka och tydliga underlag som möjligt underlättar bedömning av ansökan.

    Vänligen,
    Anna
    Kulturrådet
  • Måste man vara tecknad firma för att kunna söka? Om man använder faktureringstjänst då?
    (Uppdaterad )
  • Hej Marcus,
    ja, du söker som juridisk person med organisationsnummer (du ser på första sidan vilka olika typer av juridisk organisation du kan vara) och jag utgår från att du söker ersättning för inställt evenemang i egenskap av arrangör för evenemanget.
    Vänliga hälsningar,
    Ulrika
    Kulturrådet