Vart ska jag skicka mina skivor?

Hej! Vart ska jag skicka mina skivor som beviljats fonogramstöd?

Kommentarer

  • Hej!

    Mottagare av fonogramstöd ska skicka 2 friexemplar av den fysiska utgåvan till Kulturrådet. Använd följande adress:

    STATENS KULTURRÅD
    Box 27215
    102 53  STOCKHOLM
    Märk försändelsen med ditt ärendenummer (KUR 20xx/xx).

    Kungliga biblioteket ska också skickas ett exemplar av utgåvan, s.k. pliktexemplar som KB ska få in av allt som ges ut för allmän spridning i Sverige.
    För information om pliktexemplar, se KB:s anvisningar.

    För fullständiga bidragsvillkor och mer information om Kulturrådets fonogramstöd, se Fonogramstöd.
  • Hej! Det står här (http://www.kulturradet.se/sv/bidrag/musik/Produktion-och-utgivning-av-fonogram/) att man ska skicka in 2 exemplar.

    Hur ska ni ha det? Ska jag skicka in 2 eller 10?

  • Hej Jens,
    Det ska bara vara två (2) exemplar och inget annat. Antalet har ändrats sen 2017.

    Vänligen
    Alan