Var i budget ska kostnad för ex.musum skrivas?

Hej,

Jag undrar var i blanketten kostnad som inte är direkt lön/arvoden skrivas i årets blankett, ex visning och verkstad på ett museum eller teaterbiljetter?

Kommentarer

  • Hej!

    Alla kostnader för ett projekt som inte är löner och arvoden ska läggas under posten Projektkostnader; kostnader som är relevanta för projektets genomförande.
    Samtliga Skapande skola-projekt som ni söker medel för ska ha fokus på elevens eget skapande inom ett konstområde. Om det syftet nås genom tex. en visning + workshop/verkstad på ett museum (tillsammans med person som uppfyller bidragets krav på professionalitet inom konstområde) så ska ni lägga alla de kostnader som ni har för det projektet under posten Projektkostnader.

    Hälsningar,
    Kulturrådet