Vad krävs för att en ansökan ska bli beviljad bidraget Skapande skola?

Om en ansökan uppfyller alla kriterier, blir den automatiskt beviljad eller har ni någon hierarki i vilka ansökningar som beviljas i en prioriteringsordning?
Kulturrådet

Kommentarer

  • Om en ansökan uppfyller alla kriterier, villkor och krav för bidraget så blir ansökan beviljad bidrag.
    Ta del av bidragets riktlinjer här.
    Kulturrådet
  • Går det att ha enbart en konstform i ansökan?
    Kulturrådet
  • Det går bra, det är upp till huvudmannen att besluta om vilka kulturformer som  de vill erbjuda sina elever.
    Kulturrådet
  • Finns det ett minimiantal elever för att dela ut bidraget. Kan man tex. söka för en skolklass?
    Kulturrådet
  • Det finns varken minimiantal eller ett maxantal. Huvudmannen avgör sin förmåga och förutsättningar för att genomföra projekt och söker därefter.
    Kulturrådet