Vad innebär intäktsbortfall?

Uteblivna nettointäkter vid inställda kulturevenemang, till exempel i form av biljettintäkter.
Kulturrådet

Kommentarer

  • Om ett evenemang har körts men med nedsatt antal platser p g a Coronapandemin, kan bolaget då ta upp intäktsbortfallet för de minskade antal biljetter?
  • Hej Maria, om ni har coronanpassat ert evenemang, dvs reducerat antal platser för försäljning, finns det i den andra ansökningsomgången ett särskilt stöd att söka för just detta, "projektbidrag till smittsäkra kulturevenemang".
    Vänliga hälsningar,
    Ulrika
    Kulturrådet