Vad innebär en fastställd årsredovisning?

Vad innebär en fastställd årsredovisning och vilka digitala underskrifter är godkända?

Kulturrådet

Kommentarer

  • Ett underskrivet fastställandeintyg garanterar att årsredovisningen från ett aktiebolag är komplett och har skickats in till Bolagsverket. Styrelse och/eller revisor i aktiebolag fastställer årsredovisning via digital eller manuell underskrift. Bolagsverket har bra information om vad som gäller årsredovisningar för olika typer av organisationer/bolag.

    Kulturrådet tillämpar samma regler som Bolagsverket vad gäller digitala signaturer. Läs mer på Bolagsverket

    Kulturrådet