Vad innebär de två nya konst- och kulturformerna i blanketten?

Det finns två nya rubriker under "konst- och kulturform" i årets ansökningsblankett, Media och Museum/Kulturarv, vad innebär det?

Kommentarer

  • Kan ni förklara vad man kan göra med "Media" och vad ska vi tänka på när vi ansöker om medel för museer/kulturarv?

  • Detta är inga nya kulturformer för Skapande skola, men lyfts nu fram i ansökan som rubriker under olika konst- och kulturformer.

    Ett medieprojekt kan innebära flera olika saker inom digitalt skapande såsom storytelling, pod, speldesign etc. Det är viktigt att tänka på att, oavsett kulturform ska elevers eget skapande alltid vara i fokus.