Vad är det som är nytt år 2020 i kulturskolebidraget?

Vad är det som är nytt för i år (2020) i kulturskolebidraget?

Kommentarer

  • Nu är det till exempel tydligare att bidraget ska gå till att erbjuda barn och unga undervisning av hög kvalitet i kulturella och konstnärliga uttryckssätt. Tidigare gick det att få bidrag för olika insatser så länge kulturskolan nådde en ny målgrupp men det går inte längre. Vi kan fortfarande ge bidrag till exempelvis spelutveckling men då måste ingången vara det konstnärliga skapandet. Något annat som är nytt är att kommuner nu kan söka tillsammans för ett gemensamt utvecklingsprojekt.