utställningen- och/eller projektverksamhet utan vinstsyfte

Hej!

Jag heter Jimena. Jag och min man, Mark driver tillsamman en galleri och säsongs butik med original trycksaker och mode i ladugården hemma hos oss i Gräsmark, Värmland. Vi har utställning och säljer min mans konstfoto på vår galleri avdelning, han är fotograf med Fine Art inriktning.

Jag börjar med fotografering i senaste år. Får jag ansöka som projekts bidrag inom Bild och Konstform till utställningen av på mina foto (bara) utan försäljning?

Tack i förhand!
Mvh

Kommentarer

  • Hej,

    Tack för din fråga!

    De som representerar en professionell verksamhet inom samtida konst eller konsthantverk i Sverige kan söka projektbidrag bild- och formkonst. Man kan söka som representant för en organisation, grupp, konsthall eller som arrangör, curator eller annan näringsidkare med F-skattsedel.

    Enskilda konstnärer som söker bidrag för produktion av egna verk, utställningar eller liknande hänvisas till Konstnärsnämnden.

    Vänligen
    Alan