Utlåtanden referensgrupp bidragsansökningar

Hej! Finns det offentliga handlingar från referensgrupperna med bedömningar gällande ansökningar som kan lämnas ut till allmänheten?

Med vänlig hälsning
Anniie

Kommentarer

  • Hej,
    Våra referensgrupper diskuterar muntligen om inkommande ansökningarna och lämnar förslag till berörda insatser för beslut. De bedömningar som diskuteras muntligen vid mötena är dessvärre inte allmänna handlingar. De blir allmänna handlingar när de blir beslut som efteråt skickas till samtliga sökande samt publicerar på vår hemsida.

    Vänligen

    Alan
  • Tack för snabbt svar!
    Förtydliga gärna: VAD är det som blir allmänna handlingar efter att beslut har tagits? Menar du förslag till beslut eller referensgruppens bedömningar?

    Är intresserad av att veta vilken/vilka paragrafer och lagtexter ni hänvisar till om ovannämnda handlingar begärs ut.
  • Hej igen,
    Det är besluten som är allmänna handlingar. Diskussioner innan besluten är inga allmänna handlingar. Våra beslut finns att se här. För det behöver man inte begära ut handlingar. Allmänna handlingars offentlighet framgår av Tryckfrihetsförordning (1949:105) 2 kap. För att begära ut en allmän handling räcker det att man kontaktar myndighetens registrator. De nås på kulturradet@ kulturradet.se

    Vänligen
    Alan