Utbetalning

Jag har fått "Utbetalningsorder för granskning" på min sida. Är det något jag behöver bekräfta eller kommer utbetalningen ske automatiskt?

Kommentarer

  • Hej Tommy,
    Det betyder att vi rent administrativt gjort utbetalningen och att den är på väg till dig. Du behöver inte göra något!

    Vänligen,
    Anna
  • Hej Anna,

    jag har även fått samma besked i mitt ärende, står också "Beslut: Bifall" gäller det samma här att utbetalningen är påväg och i så fall när kommer den att ske?

    Tack för hjälpen.

    Mvh Richard

  • Hej,
    Ni ska båda ha fått beslutet via mail. Utöver det så kan man också i Onlinetjänsten se vilket beslut man fått, och man kan se vad som hänt i ärendet (t.ex. ansökan, beslutet, utbetalningsorder osv).

    Att utbetalningsordern gjorts innebär att vi rent administrativt påbörjat utbetalningsprocessen, sedan ska ett antal kontroller göras och sen tar det några bankdagar innan utbetalningen till slut når era konton, vilket i det här fallet kommer ske under den här veckan. Närmre än så kan vi tyvärr inte precisera.

    Vänligen,
    Anna
    Kulturrådet
  • Hej Anna! Vi har fått samma meddelande som ovanstående företag, dock står det makulerad, vad innebär det för oss?

    Tack på förhand
  • Hej Renaity!

    Att det står "makulerad" någonstans bland ditt ärendes handlingar betyder att vi har tagit bort en handling som av någon anledning inte är aktuell / inte ska ligga kvar på ditt ärende. Om du vill veta mer kan du uppge ditt ärendenummer som du fick i samband med ansökan, och skriva till support@kulturradet.se så tittar vi på det.

    Vänligen,
  • Vi har fått positivt beslut och sista dokumentet är "Utbetalningsorder för granskning" daterad 16/6. Vi har ännu inte fått någon utbetalning 1/7. Är det något som hakat upp sig? Pengarna behövs ....
  • Hej!

    Texten "utbetalningsorder" indikerar att den administrativa processen inför en utbetalning har påbörjats, men det kan ta tid innan den administrativa processen är slutförd, särskilt om vi har väldigt många utbetalningar att hantera (vilket vi har just nu). Vill du ha närmare info om ditt specifika ärende, uppge ditt ärendenummer och maila oss på support@kulturradet.se (supporten är stängd tors 2/7 2020, men öppen igen på fre den 3/7).

    Vänligen,