Uppskjuten utställning

Hej, vi skulle haft en tillfällig utställning mellan 1 maj-30 september, vi fick nu skjuta upp starten till den 22 juni. Sommaren är vår högsäsong och de pengar jag budgeterat för perioden 1-21 juni kommer jag inte att kunna ta igen under resten av sommaren. Kan jag söka för det?

Er formulering "skulle ha hållits mellan den 1 juni 2020 och 30 september 2020 och inte kommer att hållas under den tidsperionden" antyder att jag eventuellt inte skulle kunna söka då utställningen trots allt gjorts tillgänglig för allmänbesökare från den 22 juni.

Jag hade budgeterat intäkter på över 2 miljoner för juni och utfallet blev 102 tkr

Kommentarer

  • Hej Elin,

    Ni får söka för den period som utställningen skulle ske, det vill säga mellan 1 juni och 30 september och som är uppskjuten. Har utställningen genomförts kan ni nog inte få bidrag för att det har blivit mindre intäkter. Skriv gärna ett mejl till krisstod@kulturradet.se för att mer klarhet om detta.

    Vänligen
    Alan
  • Om man varit tvungen att avbryta en utställning tidigare än planerat skall den då ses som inställd eller framskjuten.
  • Hej Ola.

    Om ni inte har för avsikt att ta upp utställningen igen under 2020 så ska den ses som inställd gällande då den period mellan första juni och sista september som ni kortat utställningen.

    mvh
    Christoph