Universitetsinstitution som sökande

Min enhet på Umeå universitet planerar utgivning av en bok. Den berör det samiska området och vi tänkte söka kulturrådets stöd till planerad utgivning. Har emellertid lite problem med blanketten. Vem ska stå som sökande, universitetet eller enheten? Enheten har inget eget organisationsnummer, utan det tillhör Umeå universitet. Men hur är det med firmatecknaren? Ska det vara universitetets firmatecknare, eller enhetens föreståndare? Det är ju den senare som har kunskap om projektet. Och vilken e-postadress ska anges, enhetens eller universitetets?
Gudrun Norstedt

Kommentarer

  • Hej Gudrun,

    Det är Umeå universitet som ska söka stödet om det inte finns org-nummer för enheten. Firmatecknaren är då samma som universitetens firmatecknare. Kontaktpersonen som ska ange sin e-postadress kan vara enhetens föreståndare eller kontaktperson som representerar universitetet.

    Vänligen
    Kulturrådet