Undran om vilket bidrag som skulle passa bäst att söka, om något?

En förening vill söka medel för ett projekt angående kreativt skrivande för unga. Ungdomarna har redan skrivit berättelser på sitt hemspråk arabiska och föreningen vill nu erbjuda ungdomarna skrivarworkshops på svenska så att ungdomarna själva kan översätta sina berättelser från arabiska till svenska. Därefter vill föreningen också kunna ge ut en tvåspråkig novellsamling med alla berättelserna. Finns det något bidrag hos kulturrådet som föreningen kan söka?
Sofia

Kommentarer

  • Hej Sofia,

    Inom Litteratur och lösande insatser finns det ett bidrag som kan vara intressant för föreningen. Vad gäller publicering av böcker har vi annat bidrag som kallas Litteraturstöd som vänder sig till förlag i Sverige och redan publicerade böckerna.

    Vänligen
    Alan