Turnébidrag

Hej,
Jag vill söka för ett internationellt turnébidrag, för vi har en turné i CANADA i Maj Med ungefär 6 konserter.
Jag är svensk men har aldrig bort i Sverige och har flyttat hit ett år sedan. Samt har lite problem att förstå hur allting fungerar...
Jag undrar bland annat över: Organisationsnummer?
Vad är verksamhetsform?  Momsregistrerad? Jag har ingen firma. Och jag har ingen F-skattnummer...Och vad är Kontoinnehavare?
Om ni kan kanske säga vad allting är på engelska det skulle hjälpa mig jätte mycket :-).

Tack för Hjalpen

Mvh