Totalt utdelat belopp till centrala amatörkulturorganisationer

Hej!

Jag arbetar på en ideell förening som ansökt om (och fått beviljat) bidrag till centrala amatörkulturorganisationer under ett antal år. Jag har kvar beslut från 2018 och 2017 och vid båda de tillfällena delades det ut 11 100 000 kr. Det jag undrar nu är hur detta totala belopp har förändrats de senaste fem åren? Och vet ni om det totala beloppet kommer förändras kommande år?

Kommentarer

  • Hej,
    Den totala summan brukar vara runt 11 miljoner. För 2016 var summan 11 525 000 kr. 2015 delades 11 228 000 kr. För att ta reda på de övriga åren kan du kolla på sidan Beviljade Bidrag.
    Alan