Kapacitetsstärkande insatser i kulturskolan - Tidsintervall på bidraget?

Tidsintervall på bidraget?
Kulturrådet

Kommentarer

  • Ni kan använda medlen från dess att ni beviljas bidraget fram till sista redovisningsdatum, sannolikt under första hälften av maj 2025. Vi återkommer med redovisningsdatum i samband med beslut
    Seyde
  • Kommer det att vara möjligt att kunna ansöka om förlängd tid för användande av medel sökta för kapacitetsstärkande insatser i kulturskolan, exempelvis för hela våren 2025 eller till och med hösten 2025?
    Sofia Odhagen
  • Det kommer inte vara möjligt att senarelägga redovisningstiden för statsbidraget i fråga. Sista redovisningsdag kommer att vara under slutet av våren 2025, kommunerna får information om exakta datum i samband med statsbidragsbeslutet.
    Johan
  • Är det möjligt att använda pengarna till att komplettera beviljade medel för ett Skapande skola-projekt? Vi genomförde förra läsåret ett sådant som genererade elever till kulturskolans ordinarie verksamhet. Detta år beviljades vi en sådan liten del att det inte är möjligt att genomföra projektet.
    Ingeborg
  • Hej!

    Det beror på projektets karaktär, men det är inte i sak fel att använda medlen för en insats som bedrivits med stöd från skapande skola, så länge insatsen går i linje med bidragets kriterier.

    Alltså om insatsen passar in i statsbidragets beskrivning får den utföras för kapacitetsstärkande medel, oavsett tidigare finansiering.
    Johan