Vad ska jag fylla i vid ”Pensioner” i ansökningsblanketten?

Vissa ansökningsblanketter har ett fält märkt "Pensioner", vad ska jag fylla i där?
Kulturrådet

Kommentarer

  • I fältet märkt "Pensioner” ska du fylla i organisationens kostnader för anställdas pensioner/pensionsförsäkringar inklusive löneskatten på pensionskostnaden.
    Kulturrådet
  • Hur räknar man på detta med pensioner? Hur ska man tänka, är ovan vid detta som frilansande kulturarbetare med egen firma (utan anställda). Finns "mall"? MVH!
  • Hej Emma,
    Det finns ingen mall tyvärr, men Pensionsmyndigheten har information som gäller dig som har en enskild firma.

    Vänligen,
    Anna
  • Hej! Måste en organisation betala pension till sina aktörer eller är det bara om man valt att följa kollektivavtal?
  • Hej,
    Ja, det ska man. Betalar man lön så måste man betala även pension.

    Vänligen
    Alan
  • Hej!

    Ska man även betala pension till utländska medverkande?

    Tack
    Sophie Vitelli
  • Hej Sophie,

    Den frågan bör du fråga till Skatteverket  eller Pensionsmyndigheten  som kan svara bättre.

    Vänligen
    Alan