Kommer något tema prioriteras Skapande skola 19/20?

Är det något speciellt tema denna omgång i Skapande skola som ni kommer att prioritera?

Kulturrådet

Kommentarer

  • I ansökan för läsåret 2019/20 så är vår prioritering fördjupade samarbeten och projekt oberoende målgrupp. Huvudmannen kan avgränsa och fördjupa sig på olika sätt. Till exempel färre antal konstformer och kulturaktörer. Aktiviteterna kan delas upp på olika årskurser och under flera läsår. Även gemensamma aktiviteterna för alla barn ska vara fördjupande och avgränsande. Det är viktigt att säkra barn- och elevinflytandet vid gemensamma aktiviteter
    Kulturrådet