Bidrag till författarbesök?

Hej!
Jag arbetar som skolbibliotekarie och vi har startat upp ett nytt skolbibliotek. Under vårterminen kommer vi att ha en invigningsfest och det skulle vara väldigt roligt att kunna bjuda in en författare till denna.

Min fråga är: Finns det något bidrag man kan söka hos er för den här typen av projekt (Alltså ekonomiskt bidrag för att bjuda in en författare)?

Kommentarer

  • Hej,
    Vi har tyvärr inga renodlade bidrag för författarbesök i nuläget, men det går att ansöka om detta inom ramen för Skapande skola. Då är det kommunen som ansöker och författarbesök kan ingå i deras ansökan. Vi har också ett bidrag som heter Läsfrämjande insatser som kan vara intressant att läsa om.

     Med vänlig hälsning
    Alan
  • Hej. Kan man som enskild författare med svenskt medborgarskap och bosatt i Sverige sedan 34 år, få bidrag för att själv publicera novellsamlig på annat språk än svenska?
    MVH

  • Hej,
    Litteraturstöd är efterhandsstöd vilket innebär att man kan söka det när boken är publicerats. Och det är bara förlag som är inskrivna i Sverige som kan söka litteraturstödet. Författaren kan tyvärr inte söka om hen inte har ett förlag.
    Med vänlig hälsning
    Alan
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.