Styrelseledamöter i redovising

Hej
När man ska ange styrelseledamöter i en redovisning.
Ska man då ange vem som sitter i styrelsen vid redovisingstillfället, eller vilka som suttit i styrelsen under det verksamhetsår man redovisar?
Om det senare: ska man då ange samtliga som suttit det året (de bär ju alla ansvar för det årets verksamhet) eller enbart vilka som satt efter årsmötet? eller vilka som satt när året tog slut? (för att ange alla kan ju se konstigt ut det med...)
mvh
Fredrik

Kommentarer

  • Hej Fredrik,
    tack för din fråga. Vid redovisning av ett verksamhetsbidrag bifogar ni årsredovisning och verksamhetsberättelse. De skrivs under av styrelseledamöterna och på så sätt framgår vilka som sitter i styrelsen. Samtliga behöver inte finnas med. Om handläggaren som granskar behöver fler uppgifter så kommer den att begära in det. Hoppas det något sånär besvarar din fråga, hör av dig igen om det är oklart.
    Elisabet
  • Tack,  det var begripligt.
    mvh
    Fredrik