Studiematerial i form av böcker

Vi kommer bland annat att söka för förberedande workshops med kulturaktören för lärare och undrar om man får söka för studiematerial i form av handledningsböcker som kulturaktören skrivit om dennes metoder och dela ut till lärarna som sedan kan använda boken för vidare studier i studiecirkelform tillsammans med sina kollegor.
Anette (Uppdaterad )

Kommentarer

  • Hej,
    Så bra att ni planerar för förberedande workshops, det möjliggör ju för långsiktighet med projektet.

    Ja, ni kan ta med kostnader för metodmaterial som exempelvis handledningsböcker för de lärare som medverkar i projektet. Det låter bra att sedan sprida vidare kunskapen till fler lärare på skolan via studiecirklar där metodmaterialet kan användas igen.

    Vänligen,
    Skapande skola-handläggarna
    Kulturrådet