Vad innebär regeringens stödpaket?

Vad innebär regeringens stödpaket till kultursektorn?
Kulturrådet

Kommentarer

  • Regeringen avsätter 500 miljoner kronor i akut stöd till kulturenDet ska fördelas till arrangörer, föreningar och enskilda kulturskapare som har drabbats direkt av inställda föreställningar och uppdrag på grund av coronaviruset. Kulturrådet och Konstnärsnämnden kan vara aktuella för uppgiften att fördela bidragen.
    Läs mer här

    Kulturrådet
  • Kommer detta stödet även kunna användas för att kompensera upp delar av biljettförsäljningen om man max får ha 50 personer i publiken?
    Finns det någon fingervisning om villkoren för att kunna ta del av stödet?
  • Hej Jonas,
    I nuläget, den 30 mars 2020, kan vi in inte besvara din fråga.
    Hur stödet ska utformas är inte klart.
    Kulturrådet publicerar löpande nyheter på om det här på vår hemsida och i våra sociala medier. Vårt råd är att följa oss där.

    Kulturrådet