Stödpaket - utebliven ersättning

Hej!  Kan vi som scenkonstkollektiv söka för uteblivet gage i samband med samproduktion? Arrangemanget och därav vår tänkta arbetsinsats ställdes in pga Covid 19.

Kommentarer

  • Hej Emilia,
    En person i kollektivet som administrerar de andras löner kan söka stöd hos Kulturrådet. Sedan kan jag inte svara exakt på hur det ser ut erat fall, hur till exempel samproduktionen är utformad. Mitt råd är att du mailar till: stodpaket@kulturradet.se där en grupp handläggare svarar på frågor om stödpaketet till kultur.

    Vänligen
    Elisabet