Stödpaket och a-kassa

Hej

Jag är en egenföretagare som bokar mindre evenemang med omsättning på 7.000-30.000:-, beroende på biljettintäkter.
Dessa fördelas mellan artisten och mig.
Jag har sökt, (men ej ännu fått beviljat) a-kassaersättning.

Kan jag ändå ansöka om ersättning från kulturrådets stödpaket?

Vad händer om jag får båda ersättningarna beviljade?

Kommentarer

  • Hej Linus,

    Det här bidraget vänder sig till arrangörer som har bokat och blivit tvungna att ställa in. Har du A-kassa får du inte ersättning av oss. Om du inte får A-kassa ska du nog vända dig till Konstnärsnämnden.

    Vänligen
    Alan