Samverkan med komponist: Frågan "Ange vilken roll sökande..."

Hej!

Vi har svårt att förstå den här frågan i ansökan:
"Ange vilken roll sökande organisation/institution har i förhållande till den organisation/institution/grupp ansökan avser."

Vi är en frigrupp som gör ett projekt i samarbete med en annan frigrupp. I den grupp vi samarbetar med finns två kompositörer vars arbete i tänkt produktion är det ansökan avser.

Är det ett svar på frågan?

Tack på förhand,
Robin

Kommentarer

  • Hej Robin!

    Frågan gäller relationen mellan den sökande parten (juridisk person eller enskild näringsidkare enligt registreringsbevis) i förhållande till producenten/gruppen/arrangören som ansvarar för framförandet av beställningsverket. Vi ställer den frågan då det inte är alltid så att den juridiska personen/enskilda näringsidkare är identisk med den ansvariga aktören i samband med framförandet av det nya musikaliska verket.

    För att besvara frågan, behöver din beskrivning innefatta information om den sökande parten enligt registreringsbevis och producenten/fria gruppen/arrangören som ansökan avser.

    Om du behöver ytterligare förtydligande, vänligen kontakta handläggare Luciana Marques: luciana.marques@kulturradet.se