Projektbidrag eller verksamhetsbidrag?

Hej!
Vi är en förening som under flera år samverkat med den lokala konstföreningen. Varje månad har vi en ny utställare med vernissage och föreläsningar. Dock är vår "konsthall" mycket temporär med väggar som är ihopsatta. Ja, den har mycket att önska så att säga. Vi har för avsikt att söka medel för att förbättra konsthallens uttryck (bättre skärmar/väggar, belysning, podier mm) samt utöka verksamhetens öppettider som idag endast är tis-tors 10-17. Det finns många önskningar om att t.ex. förlägga vernissager på helgen och att ha öppet fler dagar. Det kräver dock personal osv.

Så, till min undran.
Vilket av bidragen är bäst lämpade utifrån min beskrivning, projektbidraget eller verksamhetsbidraget?

Ha en fin dag!
Anna-Karin

Anna-Karin Waller

Kommentarer

  • Hej!

    Det låter som att projektbidraget passar er bäst, inte verksamhetsbidrag. Inom projektbidraget söker ni för ett avgränsat projekt och kostnader kopplade till det. Det kan innefatta såväl utställning som programverksamhet. Tänk på att ni även behöver ha annan finansiering.

    Lycka till!
    Johan