Statistik för elever i musik- eller kulturskola

Hej, Jag undrar över hur vi rapporterar in statistik över antal elever i musik- eller kulturskola, 6-15 år. I Kolada är det ett nyckeltal med IDnr: N09890 som baseras på andel av invånare och där vår kommun saknar data sedan några år tillbaka och vi vill gärna rapportera in det, men hittar inte vart vi kan göra det.
Katarina

Kommentarer

  • Hej!
    Kulturskolecentrum på Kulturrådet gör varje år en insamling av kulturskolestatistik. Det sker genom dels en enkät, dels genom deltagarlistor med personnummer som kulturskolorna fyller i. Enkäten och deltagarlistorna skickas ut i samarbete med SCB och går ut till alla kulturskolor. Insamlingen brukar pågå under våren och publiceras senare på hösten. Anledningen till att din kommun saknar data är alltså med största sannolikhet att ni inte har fyllt i deltagarlistorna.
    Här kan du läsa mer om kulturskolestatistiken: https://www.kulturradet.se/kulturskolecentrum/statistik/
    Seyde