Stärkta bibliotek - hur länge får man använda pengarna?

Undrar när Stärkta biblioteksbidraget (aktuell ansökning som börjar idag) som man eventuellt blir beviljad måste ha använts - i år eller kan man använda dem även hela nästa år? Och hur mycket pengar får man söka i år?
(Uppdaterad )

Kommentarer

  • Hej Anders,

    Startdatum måste vara 2021 men insatsen kan pågå under 2022. Det finns egentligen ingen begränsning för hur mycket ni får söka men potten är mindre än tidigare år (150 miljoner i år) därmed är konkurrensen högre.

    En förändring är att vi endast tar emot en ansökan per kommun och att en förnyad behov- och omvärldsanalys önskas.

    Vänligen
    Kulturrådet
  • Kan insatsen vara längre än till slutet av 2022? Till exempel ända till slutet av 2023?
    (Uppdaterad )
  • Hej Anders,

    Ni söker ett år i taget och ansökan gäller 2021-2022. Om det är flerårigt insats så kan ni söka det för 2023 nästa år.

    Vänligen
    Kulturrådet
  • Hej Sanna,

    Pengarna har betalats ut i slutet av juni till det angivna bankgirokontot i ansökan. Kolla gärna med den ansvarige för ekonomin på kommunen.

    Vänligen
    Kulturrådet
  • Hej, jag har en anmärkning vid mitt ärende 2020/3948, men jag vet inte vad ni efterfrågar?
    Henrika
  • Hej Henrika,

    Om du menar att en utropstecken har dykt upp när du loggat in, betyder det att det är dags att redovisa för bidraget. Du laddar ner blanketten genom att öppna ärendet och "laddar ner" den. Därefter fyller du i den och skickar till oss digitalt. Glöm inte att spara då och då medan du jobbar med blanketten.

    Vänligen
    Kulturrådet