Stärkta bibliotek - ansökan avser flera år

Om man nu söker för år 1 i en 3-årig satsning, alltså en satsning under alla de tre år Stärkta bibliotek planeras finnas, hur anger man det? Det tycks inte gå att fylla i att man söker för år 1, med 3-årsfokus. Och är år 1 = sept 2018 - sept 2019? Hur ska man tänka?

Kommentarer

  • Hej Marie,
    Även om man söker för tre år så söker man ett år i taget. Planeringen kan alltså vara treårigt men kalkylen för ekonomi ska fyllas för det året man söker för. Nästa år ska ni söka det på nytt med ny ekonomisk kalkyl för kommande år och som fortsättning på ett treårigt projekt. I ansökan väljer du hur många år det gäller och fyller du för första år. Har du problem kan du ringa oss på supporten som kan hjälpa dig. Eftersom besluten tas strax innan sommaren så beräknar vi att man börjar direkt efter sommaren: september till september.
    Med vänlig hälsning
    Alan
  • Tack! Då söker jag för år 1, med sikte på ett treårigt utvecklingsarbete, och med tanken att återkomma med förnyade ansökningar för resterande två år.

    Vänligen
    Marie
  • Hej igen,
    Gör precis så.

    Med vänlig hälsning
    Alan