Samverkan med komponist: Måste man ha en enskild firma för att söka?

Hej,
jag heter Stefan och jag funderar att söka bidraget för samverkan med komponister. Jag vill söka för tre olika projekt där komponister ska skriva solo och ensembleverk för mig och min grupp.
Kan jag söka från en enskild firma som en av mina musiker har eller måste jag ha en egen firma?

Kommentarer

  • Hej Stefan, tack för din fråga!
    För statliga bidrag till konstnärliga samarbeten mellan enskilda utövare hänvisar vi till Konstnärsnämndens projektbidrag inom musik i ditt fall, där en kan söka som person i konstnärliga utvecklingsprojekt mellan enskilda utövare.

    Kulturrådets bidrag samverkan med komponister vänder sig till fria grupper och institutioner som vill beställa verk av komponist. Den sökande parten skall vara en juridisk person som tex enskild firma, och skall ha ett eget organisationsnummer med kopplat postgiro eller bankgiro till just den organisationen.

    Vänliga hälsningar

    Elisabet