Bidrag till inköp av litteratur

Jag har hört att man kan bli beviljad bidrag till litteratur som är kopplade till Skapande skola-projekt. Har sökt med ljus och lykta men inte hittat något? Kan ni verifiera huruvida detta stämmer och var jag kan hitta information kring detta?

Tack på förhand!

Kommentarer

  • Hej Sandra,

    Om den sökande i sin ansökan kan motivera att inköp av litteratur är väsentligt för genomförande för ett specifikt projekt tillsammans med en kulturaktör så kan den typen av kostnader godkännas. Men enbart inköp av litteratur godkänns inte eftersom bidraget enligt villkoren inte får användas för inköp av inventarier/ investeringar.
    Läs mer här om Skapande skola

    Vänligen
    Alan
    (Uppdaterad )