Skapande skola Spåkintroduktion, gymnasiet

Hej
Vad jag vet gäller skapande skola bara grundskola/förskola.
Finns det undantag/särskilda bestämmelser vad gäller Språkintroduktionsprogrammet, där nyanlända gymnasieelever går en längre tid för att bli behöriga till gymnasiestudier?

Kommentarer

  • Hej Christina,
    Undantaget gället om eleverna går på grundskolan under tiden de är i språkintroduktionsprogrammet. Gymnasieskolan omfattas inte av Skapande skola.

    Vänligen
    Alan