Skapande skola redovisning - outnyttjade medel

Påverkar summan outnyttjade medel kommande års bidragstilldelning på något sätt negativt?

Kommentarer

  • Om vi ser att en huvudman misskött bidraget under flera år kan detta få konsekvenser för kommande bidragsomgångar. I redovisningen finns möjlighet att skriva ut varför det finns outnyttjade medel och ge oss en bild av vad som orsakat det.

    Vi förstår att corona-pandemin kan ha orsakat att det finns medel över och det kommer inte påverka nästa års bidragsfördelning.
  • Har jag förstått rätt: Om vi har outnyttjade medel och har idéer på hur vi skulle kunna använda dessa för andra kulturprojekt. Då kontaktar vi er och förankrar att det är ok. Sen redovisar vi det i den ordinarie redovisningen och genomför projektet?

  • Ja, vi önskar att eleverna ska få ta del av konst och kultur så mycket som möjligt detta corona år.

  • Hej!
    Jag ser nu när jag redovisar att vi har outnyttjade medel för ca 8 tkr.
    Hur, när, var ska jag göra en återbetalning?
  • Hej Maria,

    Kontakta er handläggare för att få uppgifterna om återbetalning. Namn på er handläggare ser ni längst ner under Skapande skola på www.kulturradet.se.

    Vänligen
    Alan