Skapande skola - programmering?

Är besök på Tom Tits med workshop i programmering en godkänd aktivitet med Skapande skola medel?

Kommentarer

  • Nej, programmering är inte ett konstnärligt ämne eller konstområde. Samtliga Skapande skola-aktiviteter ska ledas av en kulturaktör som uppfyller bidragets krav på professionalitet inom konstområdet och ska ha fokus på eget skapande inom ett konstområde.

    Vänliga hälsningar