Skapande skola - hur lång tid söker man för?

Söker man för tre år i taget eller kan man bestämma sig för att prova att vara med i ett år?

Kommentarer

  • Hej,
    I ansökan kan huvudman uppge önskemål och planering för ett eller flera projekt på flera skolor. Bidraget är ettårigt och måste sökas varje år.

    En del projekt är längre och en del kortare, det avgör sökande vid planeringen och utformandet tillsammans med eleverna och den/de professionella kulturaktörer man vill samarbete med.

    Mvh
    Anna
    (Uppdaterad )
  • Handlar det om kalenderår eller verksamhetsår?
    Om vi får svar på vår ansökan i maj och kan starta upp vårt projekt först vid terminsstart HT 2020 kan vi då planera projektverksamheten för ett år framåt dvs HT 2020 och VT 2021.

  • Hej Rita,
    Bidraget följer skolans läsår. Vårens ansökningsomgång 2020 gäller alltså för Skapande skola projekt HT 2020 och VT 2021.

    Mvh
    Elisabet