Skapande skola - elevernas fördjupning

Vi har en fråga om era krav på elevernas djupförståelse i projektet. Gäller det en djupförståelse av specifik konstform och uttryck, eller av projektet och dess tematik?

Kommentarer

  • Det viktigaste inom Skapande skola-bidraget är att projekten ska ge möjligheten för eleverna att få fördjupa sig inom konstområde, konstnärliga processer och få möjlighet till det egna skapandet. Den konstnärliga ingången kan kopplas på skolans eget arbete med en viss tematik.
    Anna