Skapande skola ansökan

Hej,
Jag har en fråga angående ansökan till läsåret 2023/24 som har öppnat nu. Med översiktlig beskrivning, menar ni då endast en beskrivning av de områden som vi söker inom och vill genomföra- eller vill ni veta vilka kulturaktörer som vi har tänkt anlita?
Erik

Kommentarer

  • Hej Erik,

    Kulturrådet behöver inte veta i ansökan vilka kulturaktörer som huvudmannen har tänkt anlita.
    Om du redan har planerat vilka ni ska samarbeta med så går det givetvis bra att nämna det, men det räcker med en översiktlig beskrivning av vad ni planerat och vilka kulturområden som ni tänker er.

    Vänligen
    Kulturrådet
  • När är senast dag för ansökan?
    Ida
  • Hej,

    Ansökningsperioden stänger 7 februari.
    Filippa
  • Hej, ang 3-årsprincipen för kulturaktörer. Vi skulle vilja bjuda in samma kulturaktör som vi haft 3 senaste åren men med annat innehåll, går det?
    Johanna
  • Hej Johanna,

    Treårsprincipen som begrepp används inte längre i de nya riktlinjerna för bidraget utan vi hänvisar enbart till att sökande ska följa bidragets villkor och syften och i detta fall gäller att huvudmannen har en planering som erbjuder en variation av konst och kulturuttryck till eleverna och att de får möjlighet att möta olika kulturaktörer. Det är upp till sökande själv att avgöra hur och när man varierar.
    Filippa