Skapa konto

Jag försöker skapa konto för vår hembygdsförening. Vi har ett pluskonto. Jag ombeds fylla i kontonummer. Det står "ej bankkonto" . Vad menas då för ett kontonummer? Vi är inte momspliktiga.

Kommentarer

  • Hej,
    Fyll i ert plusgirokonto. Att det står "ej bankkonto" är för att man inte kan söka bidrag hos oss och använda ett privat bankkonto.

    Vänligen,
    Anna
    Kulturrådet
  • Hej! Gäller hembygdsförening. Kan inte fylla i Skapa konto. Det blir stopp på bankgiro. Har fyllt i 5382-7192. Ska jag fylla i det på båda ställena det frågas efter konto på Skapa konto?

    Naturguidning på temadag med inslag av det, av certifierade naturguide.Är det kultur?

    Med vänlig hälsning
    (Uppdaterad )
  • Skickade nyss inlägg som kommentar. Det är fråga. Får jag svar då?
    Gunilla Stenkula, ordf Bondkyrko hembygdsförening

  • Hej Gunilla,
    jag kan inte göra en bedömning om vad som är kultur rörande en enstaka händelse. Själva hembygdsföreningens existens är dock att betrakta som kultur, så när ni ansöker, berätta om er hembygdsförening kulturbevarande arbete i er trakt och hur ni fungerar som mötesplats, samt vilka aktiviteter ni brukar erbjuda och som nu har tvingats ställas in på grund av Corona. Den slutliga bedömningen av alla ansökningar görs när ansökningstiden är ute och det finns möjlighet att skapa en samlad uppfattning.
    Vad gäller ert problem med att skapa konto: Bankgironumret efterfrågas endast på ett ställe, vid "Kontonummer (ej bankkonto)". Ert bg-nummer är korrekt och om ni fyller i det på rätt ställe ska ni kunna gå vidare med att skapa ett användarkonto.

    Kulturrådet